Gdy byłam jeszcze katoliczką i chodziłam czasami do kościoła i na lekcje religii; księża mówili, że człowiek to cud. Ale nigdy nie udało im się mnie dostatecznie przekonać, że jest tak naprawdę. Zrozumiałam to dopiero niedawno, gdy już od kilku lat nie jestem związana z kościołem. 

Pozwól, że dzisiaj wyjaśnię Ci, dlaczego człowiek naprawdę jest CUDem!


Człowiek to: Ciało + Umysł + Dusza = w skrócie CUD!


Taaak, wiem, to takie proste - nic odkrywczego ;) Ale czy myślisz o sobie w ten sposób na co dzień? Zakładam, że nie. A naprawdę warto!

Warto o sobie myśleć w ten sposób, ponieważ jeśli rozumiesz swoją naturę, to wiesz, że jesteś cudem, o który należy dbać. Trzeba go doceniać, chronić i wykorzystywać jego potencjał, by się rozwijać i robić dobro. A sam fakt, że jesteś CUDem daje masę wskazówek, jak to wszystko zrobić. 


Jeśli chcesz poznać kilka moich pomysłów jak to zrobić, czytaj dalej.


Jak zadbać o Ciało?

  • oddychaj uważnie przez 5 minut
  • nawilż skórę balsamem lub kremem
  • wypij szklankę ciepłej wody
  • wybierz się na 20-minutowy spacer po okolicy
  • weź witaminy np. witaminę D
  • zjedz kolorowe, pełne warzyw śniadanie
  • wypróbuj nową aktywność np. jogę, treningi taneczne (kliknij, żeby sprawdzić mój ulubiony!)
  • rozciągaj się przez 10 minut
  • weź chłodny prysznic, skup się na tym, jak woda obmywa Twoje ciało
  • wystaw skórę na słońce
  • nałóż nawilżającą maseczkę na twarz


Jak zadbać o Umysł?
  • czytaj książkę przez min. pół godziny
  • uporządkuj swoją szafę/szufladę
  • nie używaj telefonu przez 24h
  • przemebluj pokój
  • zaplanuj swój dzień
  • posłuchaj podcastu
  • zapisz, za co jesteś dziś wdzięczn_
  • stwórz własną poranną rutynę
  • stwórz własną wieczorną rutynę
  • obejrzyj TED talk
  • zrób coś po raz pierwszy


Jak zadbać o Duszę?
  • medytuj przez 10 minut
  • obejrzyj zachód/wschód słońca
  • weź pędzel, farby i kartkę i namaluj coś
  • spędź czas na łonie natury
  • powiedz "nie" bez tłumaczenia się 
  • porozmawiaj z osobą, za którą tęsknisz
  • wypierz pościel
  • czytaj/pisz poezję
  • opiekuj się roślinami
  • przywitaj się z nieznajomą osobą
  • zrób/obejrzyj coś, co Cię rozbawi
  • weź udział w wolontariacie

To tylko część pomysłów, jak możesz zadbać o swój cud. Które podobają Ci się najbardziej? 
Może masz jakieś własne pomysły? Podziel się nimi w komentarzu! :)

Uściski,
Ola

7 komentarzy:

  1. Niby takie proste, a w codziennym pędzie niestety tak łatwiej zapomnieć o sobie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Dlatego dla mnie to było takie odkrywcze, bo tak łatwo to zapamiętać - znane słowo, prosty skrót, prosty podział :)

      Usuń
  2. Tak łatwo to brzmi, a tak trudno nam o tym pamiętać. Szkoda, że siebie stawiamy zawsze na samym końcu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety :( W sumie to taki jest też cel mojego bloga i profilu na Instagramie, żeby zacząć częściej myśleć o sobie i swoich potrzebach i się rozwijać :)

      Usuń
  3. Dbanie o siebie jest bardzo ważne, zrozumiałam to wtedy, gdy dowiedziałam się, że mam depresję i nerwicę lękową.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, że musiało dojść do tak trudnego miejsca, żebyś to zrozumiała :( Mam nadzieję, że uda Ci się poprawić swój stan ♥

      Usuń
  4. Wszystko to wiemy, gorzej z zastosowaniem. A po za tym, potrzeba systematyczności, aby osiągnąć efekt zamierzony.
    Pozdrawiam serdecznie🧡🤗🌼🍀

    OdpowiedzUsuń