Często chcemy czegoś tu, teraz, natychmiast. Podczas gdy zmiana to proces. Bywa bardzo długi i wypełniony ciężką pracą. Czasem przebiega on po cichu, niezauważenie; aż pewnego dnia budzisz się i zauważasz, że coś się zmieniło. 

Zawsze jednak wymagane są dwa czynniki: CZAS i PRACA. Nie musi to być ciężka praca, choć może. Każdy człowiek i każda zmiana jest inna. 

Nawet jeżeli dwie osoby chcą osiągnąć ten sam cel, ich drogi i tak będą różne, ponieważ startują z różnych miejsc. Mają inne predyspozycje, talenty, możliwości. Każdy musi znaleźć swój własny sposób na osiągnięcie celu. 

To, co sprawdza się u innych, niekoniecznie będzie działać też u Ciebie. Z prostej przyczyny: nie ma dwóch identycznych osób (nawet bliźnięta jednojajowe się od siebie różnią).

I choć jestem fanką osadzania się w teraźniejszości, to życie wymaga jednak trochę przyszłościowego myślenia. Dlatego mam dla Ciebie ważną radę.

Przestań porównywać się do innych. To nie ma sensu. Patrz na siebie i to, jak Ty się rozwijasz. Jaką przesz_ł_ś drogę. Co już osiągn_ł_ś, a co jeszcze przed Tobą. 

Z taką myślą zostawiam Cię na piątek i cały weekend.

Czy często porównujesz się do innych? Jak się wtedy czujesz? A jak czujesz się, gdy porównujesz się tylko do siebie z przeszłości?

4 komentarze:

  1. Witaj, trafilam na Twojego bloga przypadkiem i bardzo mi sie tu spodobalo! Na pewno bede wracac , obserwuje i pozdrawiam a w wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    Pozdrawiam i zapraszam serdecznie! KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, bardzo mi miło i cieszę się, że chcesz ze mną zostać! Zapraszam Cię też na mój instagram (@zyjsprytniej), gdzie możesz mnie lepiej poznać ♥

      Usuń
  2. Ludzie często porównują się do innych, a to nigdy nie wychodzi na dobre.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń